I. Informacje ogólne
- Właścicielem sklepu internetowego www.sanatum.pl jest firma: Sanatum Izabela Dobrowolska, z siedzibą: ul. św. Anny 15, 42-700 Lubliniec; wpisana do Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Miasta Katowice, NIP 6251763371, REGON 241618532.
- Sklep prowadzi sprzedaż wysyłkową suplementów diety za pośrednictwem sieci Internet.
- Postanowienia niniejszego regulaminu, w zakresie pkt. V pt.: "Zwroty i reklamacje", mają zastosowanie tylko do zamawiających będących konsumentami w rozumieniu art. 22 ( 1) k.c., a więc do osób dokonujących zakupu niezwiązanego bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową.
II. Dane kontaktowe Biura Obsługi Klienta
- telefon: 507 170 094 czynny w dni robocze (poniedziałek-piątek) w godzinach od 9.00 do 15.00
- email: poczta@sanatum.pl
III. Składanie i realizacja zamówień
- Zamówienie w Sklepie może złożyć osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (dalej „Zamawiający”).
- Zamówienia na oferowane produkty można składać w Sklepie za pośrednictwem strony www.sanatum.pl (24 godziny na dobę, codziennie) lub telefonicznie (od 9.00 do 15.00, w dni robocze).
- Złożenie zamówienia w sklepie internetowym www.sanatum.pl jest prawnie wiążącą umową Sprzedaży pomiędzy Izabelą Dobrowolską, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Sanatum Izabela Dobrowolska z siedzibą w Lublińcu a Zamawiającym.
- Zamówienia są realizowane w dni robocze (tj. od poniedziałku do piątku), w godzinach 9.00-15.00.
- Każde zamówienie drogą elektroniczną przyjęte do realizacji zostanie potwierdzone przez email Biura Obsługi Klienta. Zamówienia drogą telefoniczną są potwierdzane przez sms. W przypadku przedpłaty zamówienie zostaje przyjęte do realizacji po potwierdzeniu zrealizowania płatności.
- Zamawiający wskazuje w zamówieniu:
a) Zamawiany towar,
b) Adres, na jaki ma być dostarczony zakupiony towar,
c) Nr telefonu do kontaktu i/lub adres email,
d) Sposób dostawy,
e) Sposób płatności. - W przypadku braku wpłaty (zamówienia z przedpłatą), po upływie 14 dni od jego złożenia, zamówienie zostanie anulowane.
- Czas realizacji zamówienia wynosi odpowiednio:
a) w przypadku płatności „za pobraniem” - 1 dzień roboczy od dnia otrzymania potwierdzenia złożenia zamówienia
b) w przypadku płatności przelewem (przedpłata) – 1 dzień roboczy od dnia potwierdzeniu zrealizowania płatności na rachunku bankowy Sklepu. - Po skompletowaniu zamówienia towar zostaje wysłany do Zamawiającego. Przewidywany czas dostawy - 1-3 dni roboczych.
- Koszt dostawy pokrywa Zamawiający. Koszt dostawy zależy od wybranego przez Zamawiającego sposobu dostawy i płatności.
- Zamówiony towar wysyłany jest na teren Polski za pośrednictwem firmy kurierskiej Inpost lub DPD.
Koszt dostawy wynosi odpowiednio:
q) 11 zł - Inpost paczkomat, w przypadku płatności przelewem (przedpłata),
b) 15,00 zł - Inpost paczkomat, w przypadku płatności „za pobraniem”,
c) 12 zł - Inpost lub DPD Kurier, w przypadku płatności przelewem (przedpłata),
d) 16,00 zł - Inpost lub DPD Kurier,, w przypadku płatności „za pobraniem”,
e) przy zamówieniach powyżej 299 zł dostawa gratis. - Warunki wysyłki towaru za granicę:
a) Koszty wysyłki do krajów Unii Europejskiej są dla każdego zamówienia sprawdzane osobno i podlegają negocjacjom.
b) Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia poza obszarem Unii Europejskiej
c) W przypadku zamówień zagranicznych obowiązuje jedynie płatność z góry.
d) W zależności od miejsca dostawy czas realizacji zamówienia może się wydłużyć. - Ceny w Sklepie wyrażone są w złotych i zawierają podatek VAT.
- Za obowiązujące uznaje się ceny z chwili złożenia zamówienia uwidocznione przy zdjęciu lub opisie zamawianego produktu.
- Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
- Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów. Realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień, aż do wyczerpania się zapasów objętych taką formą sprzedaży.
- W przypadku chwilowego braku towaru na magazynie bądź wyczerpania zapasu danego produktu, Zamawiający jest informowany o tym przez Biuro Obsługi Klienta drogą telefoniczną lub elektroniczną w celu zasygnalizowania problemu i zaproponowania alternatywnego produktu lub anulowania zamówienia.
- Jeżeli Zamawiający nie wyrazi zgody na wydłużenie czasu realizacji zamówienia ze względu na brak danego artykułu, zamówienie może zostać anulowane w całości bądź jedynie w pozycji, która prowadzi do wydłużenia czasu dostawy.
- W celu potwierdzenia złożonego zamówienia Biuro Obsługi Klienta może skontaktować się z Zamawiającym na podany przez Zamawiającego numer telefonu lub adres e-mail w przypadku wątpliwości i ewentualnych braków w asortymencie.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru lub opóźnienie w dostarczeniu zamówionego towaru lub realizacji zamówienia które wynika z błędnie lub niedokładnie podanego przez Zamawiającego adresu dostawy.
- Do każdej wysyłki dołączony jest dowód zakupu: paragon niefiskalny lub faktura VAT.
IV. Formy płatności
- Dokonując zakupu w Sklepie Zamawiający ma możliwość skorzystania z następujących form płatności:
a) za pobraniem (przy odbiorze) - Zamawiający reguluje płatność za towar i dostawę u kuriera lub w paczkomacie,
b) przelewem bankowym na konto sklepu (ING: 20 1050 1634 1000 0092 2802 6804) lub e-przelewem. Rozliczenia transakcji e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Przelewy24.pl - Wszelkie płatności następują poprzez zapłatę sumy nominalnej wyrażonej w złotych polskich. W przypadku, gdy płatność za zamówienie została wykonana z rachunku bankowego prowadzonego w walucie obcej zwrot należności zostanie zrealizowany na wskazany rachunek bankowy w polskich złotych.
V. Zwroty i reklamacje
- Zamawiający może zgłosić reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową drogą elektroniczną do Biura Obsługi Klienta na adres: poczta@naturopatia-sanatum.pl
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać opis reklamacji oraz dokument potwierdzający nabycie reklamowanego towaru w Sklepie (kopia paragonu, faktury, potwierdzenie przelewu z rachunku bankowego, etc.).
- Po potwierdzeniu przez Biuro Obsługi Klienta przyjęcia informacji o zgłaszanej reklamacji, należy przesłać reklamowany towar na adres: Sanatum Izabela Dobrowolska ul. św. Anny 15, 42-700 Lubliniec.
- Sklep w ciągu 14 (czternastu) dni ustosunkuje się do reklamacji Zamawiającego i powiadomi go drogą elektroniczną o sposobie jej rozstrzygnięcia.
- W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Zamawiającego Sklep naprawi lub wymieni Zamawiającemu reklamowany towar na pełnowartościowy lub jeżeli wymiana nie będzie możliwa, zwróci należność za reklamowany towar w ciągu 14 dni od daty rozpatrzenia reklamacji.
- Po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji Sklep odsyła pełnowartościowy produkt na swój koszt na adres podany przez Zamawiającego.
- Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży bez podania przyczyn składając stosowne oświadczenie na piśmie (Odstąpienie od umowy zawartej na odległość) w nieprzekraczalnym terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania produktu. Zamawiający zwraca otrzymany towar niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternastu) dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
- Zwracany produkt powinien być odesłany w stanie niezmienionym wraz z dowodem zakupu (paragonem/fakturą) na adres: Sanatum Izabela Dobrowolska, ul. św. Anny 15, 42-700 Lubliniec. Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- Jeśli stan zwracanego towaru nie budzi zastrzeżeń pieniądze zostaną zwrócone w ciągu 14 dni przelewem bankowym na konto wskazane przez Klienta lub przekazem pocztowym pod adresem wskazanym w zamówieniu.
- Uprawnienia wynikające z tytułu niezgodności towaru z umową nie wyłączają możliwości dochodzenia roszczeń z tytułu gwarancji.
VI. Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Zamawiającego jest Izabela Dobrowolska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Sanatum Izabela Dobrowolska z siedzibą w Lublińcu, ul. św. Anny 15, NIP: 6251763371, Regon: 241618532.
- Dane osobowe podane przez Zamawiającego na stronie www.sanatum.pl są przetwarzane w celach realizacji umowy sprzedaży zgodnie z warunkami określonymi w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE.
- Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny aczkolwiek niezbędny dla realizacji zawartej umowy sprzedaży.
- Dane osobowe Zamawiającego mogą być udostępniane innym odbiorcom danych takim jak: podmioty prowadzące działalność pocztową lub kurierską w zakresie dostawy zamówienia/korespondencji, podmioty prowadzące działalność płatniczą, podmioty współpracujące z Administratorem przy obsłudze spraw księgowych, podatkowych, prawnych, podmioty świadczące usługi IT.
- Zamawiający posiada prawo żądania dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu, przenoszenia swoich danych, prawo do cofnięcia udzielonej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Zamawiający ma prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych Zamawiającego narusza przepisy RODO.
- Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest w Polityce Prywatności.
VIII. Zmiany Regulaminu
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu ze względu na:
- zmiany wynikające z przepisów prawa lub praktyki stosowania prawa;
- zmiany w sposobach dokonywania płatności;
- zmiany w sposobach realizacji dostaw towarów; - Korzystający ze Sklepu zostaną poinformowani o zmianach w Regulaminie poprzez umieszczenie informacji o zmianach na stronie www.sanatum.pl.
- Wszelkie zmiany Regulaminu stają się skuteczne w terminie 7 dni od ich opublikowania w sposób opisany w pkt 2 powyżej.
- Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian Regulaminu będą realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu (tj. według postanowień Regulaminu obowiązującego w chwili złożenia zamówienia).